Bizimle iletişim kur

Sinema

Oppenheimer Konusu Nedir? Oyuncularını Tanıyalım

Yayınlandı

on

Radio Mood App

Oppenheimer Filminin Konusu

Christopher Nolan’ın yazıp yönettiği Oppenheimer, izleyicileri dünyayı kurtarmak için onu yok etme riskini almak zorunda kalan esrarengiz adamın heyecan dolu paradoksuna iten IMAX® ile çekilmiş epik bir gerilim.  

Oppenheimer Oyuncu Kadrosu

Filmde Cillian Murphy, J. Robert Oppenheimer rolünü, Altın Küre ödüllü Emily Blunt ise karısı, biyolog, botanikçi Katherine “Kitty” Oppenheimer rolünü canlandırıyor. Oscar® ödüllü Matt Damon, Manhattan Projesi’nin yöneticisi Leslie Groves’u, Oscar® ödüllü Robert Downey, Jr. da ABD Atom Enerjisi Komisyonu’nun kurucu üyesi Lewis Strauss rolünde.

Akademi® ödüllü Florence Pugh, psikiyatr Jean Tatlock’ı, Josh Hartnett öncü Amerikan nükleer bilimci Ernest Lawrence’ı, Oscar® ödüllü Casey Affleck, Presidio San Francisco’da karşı istihbarat şefi Borish Pash’ı, Oscar® ödüllü Rami Malek deneysel fizikçi David Hill’i ve Oscar® ödüllü yapımcı ve oyuncu Kenneth Branagh Nobel ödüllü fizikçi Niels Bohr’u canlandırıyor.

Writer, director, and producer Christopher Nolan on the set of OPPENHEIMER.

         Ayrıca Benny Safdie (Licorice Pizza ) teorik fizikçi Edward Teller; Dylan Arnold (Cadılar Bayramı filmleri) Robert’ın kardeşi Frank Oppenheimer, Gustaf Skarsgard (Air) Manhattan Projesi üyesi Hans Bethe, David Krumholtz (The Ballad of Buster Scruggs) Nobel ödüllü fizikçi Isıdor Rabi, Matthew Modine (Kara Şövalye Yükseliyor) ABD Bilimsel Araştırma Ve Geliştirme Bürosu başkanı Vannevar Bush, David Dastmalchian (Dune Çöl Gezegeni) ABD nükleer üstünlüğün azimli savunucusu William Borden ve Oscar® adayı Tom Conti (Kara Şövalye Yükseliyor) Albert Einstein rolünde.

         Kadroda ayrıca Manhattan Projesi üyeleri olaran Emmy adayı Michael Angarano (Çapraz Ateş) Robert Serber, Jack Quaid (Şanslı Logan) Richard Feynman, Josh Peck (Red Dawn) Kenneth Bainbridge, Olivia Thirlby (Juno) Lilli Hornig, Dane Dehaan (Valerian Ve Bin Gezegen İmparatorluğu) Kenneth Nichols ve Danny Deferrari (Shiva Baby) Nobel ödüllü Enrico Fermi rolünde oynuyor.

L to R: Writer, director, and producer Christopher Nolan with Robert Downey Jr (as Lewis Strauss) on the set of OPPENHEIMER.

         Alden Ehrenreich (Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi) Senato üyesi, Jefferson Hall (Tenet) Oppenheimer’ın bir arkadaşı olan Haakon Chevalier’ı, Jason Clarke (Zero Dark Thirty) özel avukat Roger Robb’ı, James D’arcy (Dunkirk) Oppenheimer’ın Cambridge’deki baş eğitmeni Patrick Blackett’i ve Tony Goldwyn (Kral Richard) 1954 yılında Oppenheimer oturumunda güvenlik onayını denetleyen komiteye başkanlık yapan Kara Kuvvetleri eski komutanı Gordon Gray’i canlandırıyor.

         Film, Kai Bird ve merhum Martin J. Sherwin tarafından yazılan Pulitzer ödüllü American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer adlı kitaba dayanıyor. Filmin yapımcıları; Oscar® adayı Emma Thomas p.g.a. (Dunkirk, Başlangıç), Atlas Entertainment adına Oscar® adayı Charles Roven p.g.a. (Kara Şövalye üçlemesi, Düzenbaz) ve Christopher Nolan p.g.a.

         Nolan’ın Tenet, Dunkirk, Yıldızlararası, Başlangıç ve Kara Şövalye üçlemesi gibi filmleri tüm dünyada 5 milyon doların üzerinde hasılat yapmış ve iki En İyi Film adaylığı da dahil 11 Oscar ödülü ve 36 adaylık kazanmıştır.

         Oppenheimer, IMAX 65mm ve 65mm geniş format kombinasyonuyla çekilmiş ve ilk kez bazı bölümlerde IMAX siyah beyaz analog çekimler kullanılmıştır.

         Görüntü yönetmeni Oscar adayı Hoyte Van Hoytema asc, fsf, nsc (DunkirkTenet); yapım tasarımcı Ruth De Jong (Biz, Hayır), kostüm tasarımcı Ellen Mirojnck (Öldüren Cazibe, Hız Tuzağı), editör Jennifer Lame ace (Black Panther: Yaşasın WakandaTenet) ve müzik Akdemi® ödüllü Ludwig Göransson (Black Panther filmleri, Tenet).

Christopher Nolan ve Oppenheimer Filminden Önemli Notlar

Christopher Nolan, azimli gayretlerin gerekliliği, ahlaklılığı ve gururlu oluşunu konu alan, sıra dışı kahramanlar ve cesur planlar hakkında epik hikayeler anlatmak için sinematik hikaye anlatımının sınırlarını zorlamış. Beyin yakan soygun filmi Büyük Kaçış, izleyicileri rüya gören zihnin derinliklerine taşırken, göz alıcı uzay yolculuğu Yıldızlararası evrenin sınırlarına ve girdaplarına tuhaf bir yolculuğa çıkarmıştı. Nolan, Dunkirk’te savaşın ölümcül ve insanlığın yitirildiği korkuları içinde hayatta kalmaya çalışan askerlerin ürkütücü deneyimlerini yakalamak için birçok bakış açısı ve zaman işareti kullanmış. Tenet filminde ise gelecekten bugüne yapılan bir saldırıyı konu alan metafizik bilim kurgu gerilim için kavramları ve zamanı manipüle etmiş ve aydınlatmış. Her filmi, klasik film yapımı teknikleri için tutkuyla yapılmış. Aynı zamanda sinema sanatının kendisini yeniden hayal ederken yeni araçların, en çok da IMAX kameralarının sınırlarını genişletmiş.

Oscar® adayı yazar ve yönetmen şimdi beyaz perdeye bugüne kadarki en tutkulu ve ivedi filmini getiriyor. İnsan yaratıcılığının tamamını, varlığıyla bile insanlığın geleceğini tehdit eden, uygarlığı yeniden oluşturacak, dünyayı sarsan bir buluşun arkasındaki dahi bilim adamının, önemli bir Amerikan dehasının zihninin derinliklerine giren sürükleyici ve epik bir gerilimi beyaz perdeye getiriyor. Kai Bird ve Martin J. Sherwin ‘in yazdığı Pulitzer ödüllü kitap American Prometheus’tan ilham alan Oppenheimer, atom bombasının babası J. Robert Oppenheimer’ın hayatını ve mirasını anlatıyor.

“Yapmak istediğim izleyiciyi tarihin en büyük değişiminin tam merkezinde oturan bir kişinin zihnine ve deneyimine taşımak istedim. İster beğenin ister beğenmeyin J. Robert Oppenheimer, yaşamış en önemli insan. İyi ya da kötü Yaşadığımız dünyayı şekillendirmiş. Bu hikayeye inanmak için izlemek gerek.”

Düğmeye Basmak

Oppenheimer’ın Yaratımı 

Atom bombasının yapımı, bilim ve teknolojinin sayısız alanında yenilik eken bir öğrenime yol açan insan zekasının bir zaferiydi. Ama aynı zamanda tüm dünya için sismik ve yıkıcı sonuçları olan bir silah yarışını başlattı ve her yerden insanları hayatlarından gitmeyen yeni bir korkuyla tanıştırdı.

Nolan’ın Oppenheimer’ı yapma arzusu, Manhattan Projesi’nin bilim insanlarına fizyon bombası yapmak için fizyonun sırlarını ararlarken yaşadıkları sorunun korkusunda yatıyormuş. Oppenheimer’ın ‘berbat olasılık’ dediği bir korku. 

Nolan şunları söylüyor; “Trinity testine giden yolda Oppenheimer ve ekibi, düğmeye basıp ilk atom bombasını tetiklediklerinde ortaya çıkacak çok küçük olasılıkla, atmosferi tutuşturup gezegeni yok etmemek için uğraşıyorlarmış.  Ne kadar küçük olsa da bu olasılığı tamamen ortadan kaldırabileceklerine dair matematiksel ya da teorik hiçbir temel yokmuş. Yine de o düğmeye basmışlar. İnsanlık tarihinde olağanüstü bir an. İzleyici o odaya götürmek, o sohbette bulunmalarını ve sonra o düğmeye basıldığı anda orada olmalarını sağlamak istedim. Düşünürseniz inanılmaz bir an. İnanılmaz riskli. Bilim, teori ve akıl arasındaki ilişkiye ve hayal edebildiğimiz şeylere karşılık doğanın bu soyut fikirleri gerçek dünyaya getirmesi, onlarla somut gerçeklikler olarak uğraşması ve tüm sonuçları.” (Nolan’ın ‘berbat olasılık’a olan ilgisi hikayeye referans sunan önceki filmi Tenet’te bulunabilir)

American Prometheus, Oppenheimer’ın yapımını her açından bilgilendiren ve yön veren bir başvuru kaynağı olmuş. Senaryo yazım sürecinde Nolan’a, ilgisini en çok çeken şeyleri, Oppenheimer’ın sadece şekillendirici ve dönüm noktası olan olayları dramatize etmekle kalmayan aynı zamanda eylemlerinin sonuçlarını sorguladığı ve psikolojisini ele aldığı eleştirel bir portresini de yazmasına yardım eden zengin hikayeler sağlamış. 

Nolan şunları söylüyor; “Oppenheimer’ın hikayesi var olan en büyük hikayelerden biri. Paradokslarla ve etik ikilemlerle dolu ve bu daima ilgimi çeken materyal türüdür. Film, izleyicinin insanların yaptıkları şeyleri neden yaptığını anlamalarına yardım ederken aynı zamanda yaptıkları şeyleri yapmalılar mıydı diye soruyor. Film, bir hikaye aracı olarak izleyiciyi subjektif bir deneyime çekmek, olayları karakterlerin yargıladıkları gibi yargılamalarına izin verirken aynı zamanda bu karakterle biraz daha objektif bakmalarına olanak vermek için çok uygun. Çeşitli noktalarda Oppenheimer’ın zihnine girmeye ve izleyiciyi onun duygusal yolculuğuna taşımaya çalışıyoruz. Filmin zor yanı da buydu; son derece yıkıcı sonuçları olan ama haklı sebeplerle yapılan olaylara dahil olan bir kişinin hikayesini onun bakış açısından anlatmak.”

         Oppenheimer’n Manhattan Projesi’nden sonraki yıllarının hikayesi, çalışmaları ve mirası hakkında başkalarının bakış açısını sunarken bir yandan da hayatına etki eden önemli kişilerin karakterlerini ve güdülerini inceliyor. O hikayenin merkezindeki Lewis Strauss, Amerika’nın 2. Dünya Savaşından k-sonraki nükleer politikasına şekil veren bir başka önemli karakter. 1959 yılında Başkan Dwight D. Eisenhower, Strauss’u Ticaret Bakanlığı görevi için aday göstermiş.

Nolan, genelde yaratıcılığını kısıtlama korkusundan dolayı senaryoları yazarken yönetmenlik ve yapım kaygılarını çok fazla düşünmüyormuş. Ama Oppenheimer’da meslektaşları ve stüdyo için subjektif ve objektif deneyim arasında sürekli gidip gelen karmaşık bir hikayeyi ve iki farklı zamanda yapılan iki farklı duruşmayı sunarken görsel stratejilerini de kağıt üzerinde tanımlama ihtiyacı duymuş.

Nolan, Oppenheimer’ın bakış açısından anlatılan, zaman zaman iç dünyasını sembolik olarak ifade eden kışkırtıcı, gerçek üstü görüntü kesitlerinin yer aldığı sahnelerin renkli olmasına (o sahneleri aynı zamanda senaryo için sıra dışı bir tercihle, birinci tekil şahısla yazmış.). Strauss’un merkezde olduğu sahneler siyah beyaz olacakmış. Nolan, sıra dışı birinci tekil şahısta yazma tercihi hakkında şunları söylüyor; “Garip bir tercih. Ama senaryoyu okuyan herkese izleyicinin bu yolculukta Oppenheimer’la birlikte olduğunu açıkça belirtmiş. Omzunun üstünden bakıyoruz, kafasının içindeyiz, her yere onunla birlikte gidiyoruz.”

         Yapımcı Emma Thomas, senaryoyu ilk okuduğunda Nolan’ın yaptığından çok etkilendiğini söylüyor. “Oppenheimer’ın senaryosu kesinlikle her zaman sübjektiflikten ve objektiflikten büyülenen bir Chris Nolan senaryosu gibi hissediliyor ve farklı bakış açılarından anlatılan bir hikaye. Ama senaryo üzerinde daha önce hiç görmediğim bir şey yapmış. Hikayede Oppenheimer’ın olduğu bölümler birinci tekil şahısla anlatılıyor. Chris de dahil olmak üzere yapımdaki bizlerin ekrana aktarması gereken bir karakterin iç dünyasını tasvir etmek için inanılmaz etkileyici ve verimli tarz. Sanırım okuduğum en iyi senaryolardan biri.”

Nolan, senaryoyu 2021 yazında yazmış. Universal Pictures’ın Nolan’la ilk iş birliği olarak hemen onay almış. Böylece olağanüstü yetenekli bir grupla eşsiz bir yönetmenin büyük bir iş için önemli yeteneklerini kullanıp sınamak üzere dünyanın ücra bir köşesinde (Los Alamos laboratuvarı da dahil) bir araya geldiği Manhattan Projesi’ne benzeyen bir yaratıcı görev başlamış.

Oppenheimer Oyuncu Kadrosu ve Film Ekibi

CILLIAN MURPHY

EMILY BLUNT

MATT DAMON

ROBERT DOWNEY JR. 

FLORENCE PUGH

JOSH HARTNETT

CASEY AFFLECK

Ve RAMI MALEK

ve KENNETH BRANAGH ile

İdari Yapımcılar

J. DAVID WARGO

JAMES WOODS

THOMAS HAYSLIP

Yapımcılar

EMMA THOMAS p.g.a

CHARLES ROVEN p.g.a.

CHRISTOPHER NOLAN p.g.a.

Uyarlanan Kitap

American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer

Yazarı KAI BIRD ve MARTIN J. SHERWIN

Beyaz Perde için Yazan ve Yöneten

CHRISTOPHER NOLAN 

Sinema

Dünya Varmış Filminin Galası Yapıldı – İşte Oyuncu Yorumları!

Yayınlandı

on

Yazan

Radio Mood App

Engin Altan Düzyatan, Sarp Bozkurt, Melisa Şenolsun, Ece Sukan ve yönetmen Ali Adnan Özgür filmin gösterimi öncesinde heyecanlarını dile getirdi…

Engin Altan Düzyatan: Daha önce denenmemiş bir tür denedik o yüzden biz de nasıl bir tepki alacağımızı merak ediyoruz, biz yaptığımız işten çok memnunuz. Hayata dair bir bakışı, kaygısı olan bir taksiciyi canlandırıyorum. Ve bu adam bir şekilde dünyanın sonuna şahit olunacak otelde buluyor kendini. İlk defa komedi deniyorum. Profesyonel hayatımda istediğim tarzda bir komedi gelmemişti ama Dünya Varmış’ın absürt ve durum komedisi olması beni çok etkiledi. Bütün karakterler çok keyifli. Film için Akın Sevgör ile birlikte ‘dünyayı koruyalım’ diye bir müzik yaptık o da ayrıca çok keyifli oldu. Biz sonrasında dijitale satalım diye bir film yapmadık, biz bir beyaz perde filmi yaptık. Bu filmi sinemada izlerseniz zevk alırsınız. O yüzden seyircilere dijitali beklememelerini, sinemada izlemelerini tavsiye ederim.

Sarp Bozkurt: İlk yazdığım sinema filmi olduğu için gelecek tepkileri çok merak ediyorum. Dünyanın sonunun geldiği bir komedi filmi yaptık. Ben her koşulda her zaman gülünmesi gerektiğine inanıyorum, ben öyle yapıyorum.

Ali Adnan Özgür: Melisa Şenolsun filme bir aya bacağını kırdı. Doktoru ‘bir aya yürüyebilir’ dedi. Sonrasında seti biraz erteledik çünkü kendisini çok sevdik ve rolü onun oynamasını istedik. Melisa filmde bastonla oynadı, filmde göreceğiniz durum aslında gerçek (gülüyor).

Filme için ise Dünya Varmış bir gişe filmi. Biz Türkiye’ye yurtdışından yeni bir konsept getirdik, yeni bir iş yaptık. Bunun için çok mutluyum ve başımı yastığa rahat koyacağım. Umarım sinemaya daha fazla yenilik gelir.

Melisa Şenolsun: Tam olarak Adnan hocanın bahsettiği gibi oldu süreç. Burada özel teşekkürlerimi etmek istiyorum tüm ekibe. Set süreci yaklaştığında karşılıklı olarak çok anlayışlı yaklaştık. Sonrasında ben de bastonla oynayabilirim dedim. Şimdi bakınca ne kadar zor bir işi başardığımızı görüyorum, bu bir ekip işi. Gerçekten çok güzel bir anı ve iz bıraktı bende.

Ece Sukan: Set sırasında hep birlikte vakit geçirdiğimiz için çok keyifliydi. Hikaye çok güzel, benim karakterimin adı ‘İz’. Benim için çok hoş bir karakter. Hem çok güçlü hem de kendini sorgulayan biri. Filmde kendi kostümüm için bir katkı sağladım. Salih Balta çok özel bir tasarım, üniforma yaptı. Her şeyiyle harika bir projeydi.

Devamını Okuyun

Sinema

“Kim Demiş Kötüyüz Diye 2” Filminden İlk Fragman Yayınlandı – İzleyin

Yayınlandı

on

Yazan

Radio Mood App

DreamWorks Animation’ın 2022 yılına damgasını vuran aksiyon-komedi filmi olan Kim Demiş Kötüyüz Diye? filminin yeni bölümünde, suçlu hayvanlar çetesinin üyeleri, yeni ve iyi insanlara dönüşmeye çalışırken, güven ve kabul bulmakta zorlanıyorlar. Ancak, tümüyle kadınlardan oluşan bir suçlu çetesi tarafından “son bir iş” yapmaya zorlanarak emekliliklerinden çıkarılıyorlar.

Aaron Blabey’in New York Times çok satanlar listesinde yer alan kitap serisinden uyarlanan Kim Demiş Kötüyüz Diye? 2 filmin yıldız kadrosu ve yapımcılarıyla yeniden bir araya geliyor. Kim Demiş Kötüyüz Diye? filmindeki eski rollerine dönen isimler arasında, Akademi Ödülü® sahibi Sam Rockwell (yeni düzene girmiş, çekici hırsız Mr. Wolf), Marc Maron (kasaba soyguncusu Mr. Snake), Craig Robinson (değişik kimliklere bürünebilen Mr. Shark), Grammy ödüllü Anthony Ramos (öfkeli Mr. Piranha) ve Altın Küre ödüllü Awkwafina (uzman bilgisayar korsanı Ms. Tarantula, kısacası “Webs”) yer alıyor.

Filmin dublaj kadrosunda; Zazie Beetz (Diana Foxington), BAFTA ödüllü Richard Ayoade (Profesör Marmalade), Emmy ödüllü Alex Borstein (polis şefi Misty Luggins) ve Lilly Singh (Tiffany Fluffit) gibi isimler de geri dönüyor. Kim Demiş Kötüyüz Diye? 2, yönetmen Pierre Perifel tarafından tekrar yönetiliyor ve yapımcı Damon Ross tarafından üretiliyor. Filmdeki karakter animasyonu başkanı olarak görev yapan JP Sans, co-yönetmen olarak yer alırken, müzikleri ise Oscar®-adayı eski besteci Daniel Pemberton yapıyor.

KİM DEMİŞ KÖTÜYÜZ DİYE? 2025’TE SİNEMALARDA…

Devamını Okuyun

Sinema

Ving Rhames’ın Başrolünde Olduğu “Uppercut” Nasıl Bir Film? Uppercut Fragman İzleyin

Yayınlandı

on

Yazan

Radio Mood App

Altın Küre ödüllü Ving Rhames ve Luise Grossmann, bugünün dünyasında bir kadın olmanın ne anlama geldiğini yeniden tanımlarken engelleri yıkmaya çalışan kararlı bir kadın boksör olan Toni’nin yer aldığı heyecan verici bir filmde rol alıyor. Zorlu bir eski boks şampiyonu olan Elliott (Rhames), Toni’yi (Grossmann) eğitme meydan okumasını kabul ettiğinde, bu iki uyumsuz karakter beklenmedik bir ittifak kurar. Dövüşleri ve Elliott’un keskin içgörüleri, dayanıklı genç dövüşçüye gerçek gücün, hayat size en büyük yumruklarını attığında üstesinden geldiğiniz zorluklardan geldiğini gösterir.

Devamını Okuyun

Sinema

Pixar’ın Yeni Animasyonu “Elio”nun Konusu Nedir? Yeni Fragman İzleyin

Yayınlandı

on

Yazan

Radio Mood App

Asırlardır insanlar cevaplar aramak için evrene sesleniyorlar – Disney ve Pixar’ın yepyeni filmi “Elio”da ise evren geri çağırıyor! Bu orijinal film, aktif bir hayal gücüne sahip olan Elio’nun kendini yanlışlıkla tüm galaksilerden temsilcilerin bulunduğu bir gezegene, Communiverse’e ışınlanmış bulmasını anlatıyor. Dünyanın evrene gönderdiği elçi olarak yanlışlıkla tanınan ve bu tür bir baskıya tamamen hazırlıksız yakalanan Elio, tuhaf uzaylı yaşam formlarıyla yeni bağlar kurmak zorunda kalırken, zorlu bir dizi sınavı atlatacak ve kendisinin gerçekten kim olduğunu keşfedecek.

Devamını Okuyun
Reklam

En Çok Okunanlar